Wavin gulvvarme

jkiddo

Re: Wavin gulvvarme

Indlæg af jkiddo »

@Nic6911 - kan det i øvrigt tilføjes en RJ45 port sådan det kan sættes op kablet? Min wifidækning i bryggerset er meget shady, men jeg har netværksudtag i nærheden.
Mikkelfrid

Indlæg af Mikkelfrid »

Nic6911 skrev: 03 sep 2021, 11:25 Hvis nogen har brug for hardwaren så har jeg nogle endnu. De er programmeret og sat op så man bare skal sætte et RJ45 kabel i sin wavin fra modulet og så opdatere settings for wifi og mqtt som jeg har vist i min video guide på min git.

Man skal ikke lodde, have strømforsyninger eller andre kabler hængende - kun et enkelt RJ45 og så klarer modulet resten :)
Hej Nic!

Jeg vil meget gerne købe 2 stk, hvis du stadig har liggende :D
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

jkiddo skrev: 19 okt 2021, 16:45 @Nic6911 - kan det i øvrigt tilføjes en RJ45 port sådan det kan sættes op kablet? Min wifidækning i bryggerset er meget shady, men jeg har netværksudtag i nærheden.
Det er ikke så nemt lige at sætte en RJ45 på :) det kræver lidt ic’er at styre det, så der må jeg skuffe dig…

Smid en mail på Mogens at gnh.dk
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

Mikkelfrid skrev: 19 okt 2021, 21:46
Nic6911 skrev: 03 sep 2021, 11:25 Hvis nogen har brug for hardwaren så har jeg nogle endnu. De er programmeret og sat op så man bare skal sætte et RJ45 kabel i sin wavin fra modulet og så opdatere settings for wifi og mqtt som jeg har vist i min video guide på min git.

Man skal ikke lodde, have strømforsyninger eller andre kabler hængende - kun et enkelt RJ45 og så klarer modulet resten :)

Smid mig en mail på Mogens at gnh.dk

Hej Nic!

Jeg vil meget gerne købe 2 stk, hvis du stadig har liggende :D
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

Jeg har givet softwaren en mere over nakken og er nu nået frem til en version hvor man kan plugge modulet i wavin, finde det som et accespoint og når man connecter kommer der en browser menu op hvor man kan indtaste sine wifi og mqtt settings og trykke gem. Dvs ingen programmering er krævet overhovedet ! :D

Det kræver selvf modulet er loadet med min nyeste software…

I kan kigge på min git under readme hvor der er beskrivelse og et par billeder - håber det gør livet lidt lettere for folk :)

Mvh Mogens
beardmann

Indlæg af beardmann »

Jeg har en version af dit fine board, og opdatere det om et par dage til den nye software version med OTA opdatering.

Jeg bruger det sammen med min Wavin AHC9000 hvor jeg også har et display til.
På dette display er det muligt at vælge "Suspend", hvilket gør at den lukker alle telestaterne og slukker for den pumpe der er tilsluttet.
Er det muligt at få denne funktion med i din software?

Ved nogen iøvrigt om det er muligt at have både dit modul på, samtidig med Wavin's display?
(Man kunne måske "ønske" sig en ind og ud port på dit board...
Der er godt nok to porte på AHC9000, men det er kun den ene jeg kan bruge mit display med...
Men det er vel en bus, hvor der "burde" kunne være flere enheder?

Ellers fedt arbejde!
mathiasjakobsen

Indlæg af mathiasjakobsen »

Nic6911 skrev: 12 nov 2021, 12:16 Jeg har givet softwaren en mere over nakken og er nu nået frem til en version hvor man kan plugge modulet i wavin, finde det som et accespoint og når man connecter kommer der en browser menu op hvor man kan indtaste sine wifi og mqtt settings og trykke gem. Dvs ingen programmering er krævet overhovedet ! :D

I kan kigge på min git under readme hvor der er beskrivelse og et par billeder - håber det gør livet lidt lettere for folk :)

Mvh Mogens
Hvis du har flere til salg, vil jeg meget gerne købe en. Har også skrevet en privat besked til dig :)
Mvh Mathias
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

Jeg har flere :) og nu også med esphome software til nilan og wavin :)
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

beardmann skrev: 04 jan 2022, 17:47 Jeg har en version af dit fine board, og opdatere det om et par dage til den nye software version med OTA opdatering.

På dette display er det muligt at vælge "Suspend", hvilket gør at den lukker alle telestaterne og slukker for den pumpe der er tilsluttet.

Ved nogen iøvrigt om det er muligt at have både dit modul på, samtidig med Wavin's display?
Der er godt nok to porte på AHC9000, men det er kun den ene jeg kan bruge mit display med...

Ellers fedt arbejde!

Hey,

Så skal du tilføje det i modbus delen :) alt hvad der er på modbus kan man pille ved :)

Problemet med display og modul er at der er flere som snakker på bussen samtidigt så…
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

mathiasjakobsen skrev: 06 jan 2022, 15:52
Nic6911 skrev: 12 nov 2021, 12:16 Jeg har givet softwaren en mere over nakken og er nu nået frem til en version hvor man kan plugge modulet i wavin, finde det som et accespoint og når man connecter kommer der en browser menu op hvor man kan indtaste sine wifi og mqtt settings og trykke gem. Dvs ingen programmering er krævet overhovedet ! :D

Mvh Mogens
Hvis du har flere til salg, vil jeg meget gerne købe en. Har også skrevet en privat besked til dig :)
Mvh Mathias
Jeg har flere :) og nu også med esphome software til nilan og wavin så opsætning er så simpel her: https://youtu.be/gB1TLhx6Nzc

Har svaret dig på pm :)
liberalis

Indlæg af liberalis »

Har du mon flere til salg? Så vil jeg gerne købe et til mit Wavin AHC9000 system :-)

Hilsen Lars
beardmann

Indlæg af beardmann »

Nic6911 skrev: 12 jan 2022, 18:08
beardmann skrev: 04 jan 2022, 17:47 Jeg har en version af dit fine board, og opdatere det om et par dage til den nye software version med OTA opdatering.

Ellers fedt arbejde!

Hey,

Så skal du tilføje det i modbus delen :) alt hvad der er på modbus kan man pille ved :)

Problemet med display og modul er at der er flere som snakker på bussen samtidigt så…
Yep få en del af dette i ESP-Home loggen:
[12:59:56][W][modbus:096]: Modbus CRC Check failed! 30E1!=00
[12:59:56][W][modbus:096]: Modbus CRC Check failed! D6C2!=4302
[12:59:56][W][modbus:096]: Modbus CRC Check failed! C431!=00
[12:59:56][W][modbus:096]: Modbus CRC Check failed! C071!=00

Men det ser umiddelbart ud til at virke med både display og ESP-Home modulet på...
Ved ikke nok om modbus til at vide om der er nogle "regler" man skal følge når man kommunikere som den ene eller den anden ikke følger...?
Googler man lidt om modbus, så er det supporteret med mange devices på samme bus... så måske det er ESPHome modulet der tror at den er den eneste på bussen? ;-)
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

beardmann skrev: 20 jan 2022, 13:05
Nic6911 skrev: 12 jan 2022, 18:08

Ellers fedt arbejde!

Hey,

Yep få en del af dette i ESP-Home loggen:
[12:59:56][W][modbus:096]: Modbus CRC Check failed! 30E1!=00
[12:59:56][W][modbus:096]: Modbus CRC Check failed! D6C2!=4302
[12:59:56][W][modbus:096]: Modbus CRC Check failed! C431!=00

Men det ser umiddelbart ud til at virke med både display og ESP-Home modulet på...
Ved ikke nok om modbus til at vide om der er nogle "regler" man skal følge når man kommunikere som den ene eller den anden ikke følger...?
Googler man lidt om modbus, så er det supporteret med mange devices på samme bus... så måske det er ESPHome modulet der tror at den er den eneste på bussen? ;-)

Yes - modbus er lavet til flere på bussen. Men snakker alle samtidig er der konflikter. Modbus med flere master enheder som spørger samme slave kræver noget til at styre det. Og her spørger både display og esp modul wavin og indimellem samtidigt…

Du kan muligvis godt have display på samtidigt med men den vil tabe en del data fordi den konflikter - tænker det er det du ser…

Det er ikke ligetil (for mig hvert fald) at lave løsningen med multimaster…
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

liberalis skrev: 12 jan 2022, 21:26 Har du mon flere til salg? Så vil jeg gerne købe et til mit Wavin AHC9000 system :-)

Hilsen Lars
Bare smid en pm hvis ikke du allerede har gjort det :)
Nic6911

Indlæg af Nic6911 »

Jeg er nu selv flyttet og har fået Wavin Sentio gulvvarme. Jeg har derfor lavet kode til netop Sentio som kan køre på mit modul.

Så pt bruger jeg selv mine moduler til både mit Nilan ventilation og mit Wavin Sentio gulvvarme :)

Kig på min git for kode og dokumentation på alle delene. Og giv lyd hvis i mangler hardware - så kan jeg få noget loddet op !
Besvar