ZBA som remote.

forum about Logic Group (ZHC5010)
levring

Re: ZBA som remote.

Indlæg af levring »

Brug tinkercad.com sindssygt nemt at gå til for modificering af stl filer. Tager 10 min leg og 5 min udførelse.
Det er ren klippe klister.
Eks fusion er klart bedre til tekniske tegninger. Dog primært hvis du tegner fra bunden, eller har original filer (ikke stl)

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Det er .stl og .stp filer, Logic Group har lagt op.

Jeg har ingen ide om, om .stp er original filer. :-)
Mvh
Morten

levring

Indlæg af levring »

I hovedtræk for at komme fra design til 3D print:
<rå-fil/design> --> export til --> .stl filer --> import i slicer til 3D print --> export til gcode --> indlæs på printer --> print :-)

.stp (step-filer) er en rå-fil der kan manipuleres af eks Fusion 360, MEN har set en del eksempler på at det ikke rigtig kan editeres selvom det burde være muligt.

.stl kan manipuleres i fusion, men igen typisk ikke helt let. Derimod er det tosse nemt at importere .stl i Tinkercad og foretage mindre rettelser i tinkercad. Tinkercad fjerner nemlig alle de regler der normalt underlægges rå-filerne. Tinkercad er bare i store træk lego-klodser der "klaskes sammen" og kan eksporteres til en ny .stl til videre anvendelse.

Giver det mening ? Ellers sæt et par ord på, så skal jeg hurtigt lave en tinkercad fil til dig pba den .stl

Morten H. Nielsen

Det giver vist mening. :-) og "<rå-fil/design> --> export til --> .stl filer --> import i slicer til 3D print --> export til gcode --> indlæs på printer --> print " er da heeelt oplagt.

Jeg skal have lavet printet højre, så det er nemmere at gribe om. Men jeg har en plan om at lære det selv. Jeg lurer lidt på, om jeg skal have en 3D printer engang........ det er bare lige det der med at tage mig sammen, når det ikke er helt nemt.........

(Jeg har købt ZBA til den næste remote. Og den nuværende kunne være kønnere.)
Mvh
Morten

levring

Indlæg af levring »

Det forstår jeg godt..
Hvis du har mod på Fusion, så er det fine danske guides til at komme i gang med her: https://www.youtube.com/user/alfa49alfa/videos

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Morten H. Nielsen skrev:
28 jan 2021, 19:00
:Hov Sorø. Er du ikke svensker mere?
vi er lige flyttet til 4180 Sorø i et lejet rækkehus, og skal til foråret bygge nyt hus

Morten H. Nielsen

Hvorfor opgav i Sverige? (Ok nok noget off-topic. :-) )
Mvh
Morten

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Morten H. Nielsen skrev:
29 jan 2021, 21:16
Hvorfor opgav i Sverige? (Ok nok noget off-topic. :-) )
vi havde et gammelt hus hvor jeg ville renovere de næste 3-5år. Så tilbød min kone at vi kunne flytte tilbage til min fødeby hvis vi byggede et nyt hus, så hun ikke skulle gå rundt i et renoveringsobjekt i flere år - og ja så rykkede jeg på hurtigt på hendes tilbud

Morten H. Nielsen

:-)
Mvh
Morten

Besvar