Virker ZDB5100 (godt) med Homey?

forum about Logic Group (ZHC5010)
Besvar
strandbygaard

Virker ZDB5100 (godt) med Homey?

Indlæg af strandbygaard »

Jeg leder efter en god løsning på zwave+fuga problemet, og har kigget på ZDB5100. Ikke den billigste løsning, men det ligner den bedste løsning - hvis "it just works".

Er der nogen der ved om den fungerer (godt) med Homey?

Der findes en app der specifikt understøtter den (https://homey.app/en-us/app/com.logic-g ... gic-Group/). Spørgsmålet er "hvor godt" og om alle funktioner (farver, kontakter, etc) er understøttet.

Er der nogen der har praktiske erfaringer med det?

lurendrejer

Re: Virker ZDB5100 (godt) med Homey?

Indlæg af lurendrejer »

Jeg prøvede homey 1.0 of 2.0 og gav op pga tvivlsom z-wave og zigbee stabilitet.

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Ingen erfaring med Homey.

En del erfaring med ZDB5100 på HomeSeer. Det er et rigtigt godt produkt.
Mvh
Morten

DaffyDuck

Indlæg af DaffyDuck »

Ved godt du spørger til Homey, og det har jeg ikke erfaring med. Men har en Fibaro Home Center 3, og der spiller det rigtig godt :D

Jeg tænker det ikke er noget problem da ZDB5100 har vildt mange muligheder, og det bare er et spørgsmål om programmering 8)
Med venlig hilsen

Lars Enøe

erikmm

Indlæg af erikmm »

Når Ted ikke udvikler på appen mere, så vil jeg tro det er som så med support og funktionalitet.
Og baseret på min tidligere erfaring med Homey på zigbee og zwave delen er så som så, i mine øjne temmelig ringe.

I mit kendskab til en del af de frivillige udviklere (som forøvrigt køre Home Assistant) er jeg glad for at have skiftet væk.

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

....nu med Home Assistant

claus1

Indlæg af claus1 »

Jeg har lige købt ZDB5100 den er integreret men uden farveindstillinger så kun som tænd sluk knap..
Jeg kører HOMEY V5..

DaffyDuck

Indlæg af DaffyDuck »

Hej Claus
Jeg kan ikke hjælpe dig med Homey, men er nu ret sikker på der er nogle stykker herinde der kan hjælpe.

Jeg skulle lige lære at forstå, alle opsætninger og parametre i den.

Men her kører den med fast dæmpe lys, så man kan finde den om natten.

Men omvendt har jeg leget, så hvis jeg laver led belysningen om i loftet, så skiftet alle kontakterne til samme fare, så der er mange sjove og seriøse funktioner i den
Med venlig hilsen

Lars Enøe

KoneRune

Indlæg af KoneRune »

Jeg har netop bestilt en Matrix ved youcontrole. Den skal køre sammen med min Homey, så jeg skal give dig en opdatering når jeg får den ind af døren og får det sat op😊

KoneRune

Indlæg af KoneRune »

Så fik jeg den ind i systemet - det virker ligetil. Hver knap kommer ind som en enhed. Jeg har kun laver tænd/sluk flows indtil videre

Besvar