Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Den nye MATRIX D lysdæmper ZDB5100 kan nu forudbestilles.

forum about Logic Group (ZHC5010)
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Den nye MATRIX D lysdæmper ZDB5100 kan nu forudbestilles.

Indlæg af Morten H. Nielsen » 08 aug 2019, 17:15

Hej Mads.

Jeg fandt ud af det. Men jeg er nørd og brugte en hel aften. :-) Bit mønstre er tunge.

HomeSeer viste sig forresten at have en fejl. Hvis jeg skrev cifre ind, virkede de, hvis jeg pastede dem ind, virkede de ikke.
Mvh
Morten

majbom

Indlæg af majbom » 08 aug 2019, 18:12

Morten H. Nielsen skrev:Hej Mads.

Jeg fandt ud af det. Men jeg er nørd og brugte en hel aften. :-) Bit mønstre er tunge.

HomeSeer viste sig forresten at have en fejl. Hvis jeg skrev cifre ind, virkede de, hvis jeg pastede dem ind, virkede de ikke.
Pastede fra hvor?

Morten H. Nielsen

Indlæg af Morten H. Nielsen » 08 aug 2019, 19:27

Fra mine udregninger. Det kræver lidt at ramme de farver. :-) Så det har nok mest været fra notepad.

Og da jeg så var færdig med at lege med det, slog jeg dem fra. :-| Vi bruger dem ikke rigtigt her i huset.
Mvh
Morten

www.youcontrol.dk

Indlæg af www.youcontrol.dk » 10 aug 2019, 18:27

KoneRune skrev:
07 aug 2019, 19:50
Er der nogen der (allerede) har erfaringer med Matrixen? Og evt med Homey som controller? De skriver på deres hjemme side, at den kan bruges sammen med Homey, men i Homey appen ser det ikke ud til den er understyttet endnu?
Hej Rune

Hvor på deres side skriver de dette . Kan du sende et link så de kan få rettet dette .Tror jeg har stirret mig blind på siden :-)
Med venlig hilsen
Mads Lund
http://www.Youcontrol.dk
+4520275925

KoneRune

Indlæg af KoneRune » 11 aug 2019, 20:19

www.youcontrol.dk skrev:
10 aug 2019, 18:27
KoneRune skrev:
07 aug 2019, 19:50
Er der nogen der (allerede) har erfaringer med Matrixen? Og evt med Homey som controller? De skriver på deres hjemme side, at den kan bruges sammen med Homey, men i Homey appen ser det ikke ud til den er understyttet endnu?
Hej Rune

Hvor på deres side skriver de dette . Kan du sende et link så de kan få rettet dette .Tror jeg har stirret mig blind på siden :-)
Ja ved nærmere eftersyn kan jeg godt se, at jeg måske har overfortolke deres side lidt :-/ men...

https://logic-group.com/produkter/?lang=da

Nederst på siden under "Kompatibilitet" er der et Homey logo sammen med Fibaro og Vera.

Morten H. Nielsen

Indlæg af Morten H. Nielsen » 18 nov 2019, 19:18

Nu læste jeg lige Brians indlæg om, feedback er vigtig. :-)

Jeg har haft Matrix i drift et godt stykke tid nu. Jeg er fan.

De virker bare, og jeg synes, trykket er mere behageligt og kønnere end LHC.
Mvh
Morten

erikmm

Indlæg af erikmm » 18 nov 2019, 19:25

Og dyr

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk

Mvh
Erik M M

Morten H. Nielsen

Indlæg af Morten H. Nielsen » 18 nov 2019, 20:30

Tja. Men jeg er blevet gammel, jeg går mest op i, det virker godt. :-)
Mvh
Morten

erikmm

Indlæg af erikmm » 18 nov 2019, 21:31

Morten H. Nielsen skrev:Tja. Men jeg er blevet gammel, jeg går mest op i, det virker godt. :-)
Billede

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

lauer
Geografisk sted: Blovstrød
Kontakt:

Indlæg af lauer » 19 nov 2019, 06:20

Er der nogen som har erfaringer sammen med Home Assistant? Det burde vel bare virke som zhc5010.

Jeg har også et sted hvor der i forvejen er korrespondance, hvilket kan gøre det lidt mere svært at montere.

Jeg gad godt vide hvordan salget går med dem. Der er kommer jo nærmest ingenting når man googler zhb5100.

Overvejer at købe eller evt få sponsoreret en (hint) og så lave guides til Home Assistant og NodeRed.

De 1000 kr er lige i overkanten for en kontakt. Især når man ser på prisen på andre produkter. 600-700 kr og så havde jeg nok købt et par stykker.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
Jesper
  • Athom Homey
    Fibaro 4-1 motion sensor
    Ikea trådfri pærer
    Philips Hue dimmer

11kaniner

Indlæg af 11kaniner » 02 dec 2019, 23:07

lauer skrev:
19 nov 2019, 06:20
Er der nogen som har erfaringer sammen med Home Assistant? Det burde vel bare virke som zhc5010.

Jeg har også et sted hvor der i forvejen er korrespondance, hvilket kan gøre det lidt mere svært at montere.

Jeg gad godt vide hvordan salget går med dem. Der er kommer jo nærmest ingenting når man googler zhb5100.

Overvejer at købe eller evt få sponsoreret en (hint) og så lave guides til Home Assistant og NodeRed.

De 1000 kr er lige i overkanten for en kontakt. Især når man ser på prisen på andre produkter. 600-700 kr og så havde jeg nok købt et par stykker.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har en enkelt jeg tester på med Home Assistant og Node Red. Jeg er ikke haj til nogen af delene, men det er lykkedes mig at lave et subflow i Node red som jeg kan genbruge fremover. Jeg har så lavet outputs fra hver tangent, der giver adgang til 1, 2, 3 klik og hold.

Billede

Jeg har dog et par udfordringer da min config ikke er 100% ok:
  • Den er dog ikke i OZW så der er ikke korrekt xml i zwcfg.xml. Derfor har jeg ikke fundet ud af hvordan jeg kan styre lys i den.
  • Der opstår en fejl ved tryk på første tangent. Det får mit netværk til at lave hiccups så der går 1-2 sekunder før trykket kommer igennem.
Umiddelbart tror jeg at jeg vil afvente den nye ZHC5012. Er ved at bygge nyt hus så det skal spille når man skal rulle ud til hele huset.

Besvar