Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Sikkerthjem alarm G5

Amby

Re: Sikkerthjem alarm G5

Indlæg af Amby » 21 jan 2017, 07:35

Hvis det er en SMS alarm og lyd, er det så ikke meget nemt at sætte op med sensor og en sirene ?
Jeg droppede alarm systemer og lavede bare nogle events til presence "not home".

Sent from my iPhone using Tapatalk

erikmm

Indlæg af erikmm » 23 jan 2017, 14:50

Morten H. Nielsen skrev:Jeg bruger Powermax Pro.

Billigste jeg lige kan finde lidt over 3K http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pr ... -263p.html

GSM er dyrt til Powermax. Men her er en med GSM og brik. 4,8k. http://alarmgruppen.dk/shop/powermax-pr ... -348p.html

Det kan være, det kan findes billigere et sted. Det her er en 5 minutters søgning. :-)

Jeg har købet en hel del af mit brugt eller på seriøst tilbud. Men det er først efter jeg fik gang i den første start pakke.

Vi bruger ikke Rfid. Remotene er gode.
PowerMax med GSM = 3.970,- med 1 dør/vindue kontakt & 1 PIR sensor & 1 fjernbetjening
(http://alarmgruppen.dk/shop/powermaster ... -543p.html)

prisen er den samme alle steder :-)

Bliver meget hurtigt dyrt, når der skal indkøbes sensore og PIR´s, men ja vil sikkert være det bedste, er ikke i tvivl om det.
Mvh
Erik M M

erikmm

Indlæg af erikmm » 23 jan 2017, 15:20

Nå, tror jeg måske, måske ikke...ved hvor jeg er på vej hen nu, efter alle de gode input jeg har fået. men byd endelig ind hvis der er flere guldkorn :-)

1 stk. VeraPlus Controller
1 stk. Fibaro Motion Sensor (Se note 1)
1 stk. Aeon Motion Sensor (Se note 1)
3 stk. Vision Door/window sensor (Måske, se note 2)
1 stk. Zipato RFID keypad + 1 stk. ekstra RFID brik

Og hvorfor nu det, jo - i forhold til dedikeret alarmanlæg som f.eks. Visonic PowerMax går jeg på kompromis, det ved jeg.
Visonic gør hvad det skal, enda rigtigt godt.

Vera løsningen, jo - jeg får den alarm del jeg gerne vil have, og nej, det er selvfølgelig ikke en dedikeret alarm løsning.
Men,
Jeg får muligheden for at koble mine 4 overvågnings kameraer op
Jeg får muligheden for at koble min vejrstation op
Jeg får muligheden for at styre flere scenarier af alarmer
Jeg får muligheden for flexibilitet, lys, varme, etc. senere hen
Og sikkert meget mere end jeg kan komme på her.

Note 1:
Grunden hertil der købes en af hver, er at teste dem med hensyn til 2 hunde og hvordan og hvorledes de reagere, altså, hvilken vil være bedst at satse på når der skal købes flere.

Note 2:
Jeg har allerede EQ3 Max termostat styring, med dør/vindues kontakter siddende.
Måske jeg allerede kan udnytte dem i alarm delen, eller ved at indbygge en ekstra sensor i den eksisterende del der allerede sidder på døren/vinduet.

Nå ja, har allerede en 4G USB dongle, der kan bruges til SMS udsendelse.

Og forøvrigt, en stor tak til Mads fra Youcontrol.dk for snakken, kanon service :-)
Mvh
Erik M M

erikmm

Indlæg af erikmm » 24 jan 2017, 10:54

Update

Nå, efter en del roden rundt i nat, og lidt god snak med Bri_jac har jeg bestemt mig for at starte i det små, bare for at lære om og bruge Z-Wave.
Så løsningen bliver i første omgang en Z-Wave ME usb stick, en Fibaro Motion Sensor og Domoticz.

Og enten så bliver jeg på Domoticz og køber resten fra sidste indlæg senere, eller også køber jeg en Vera Plus, måske, hvem ved....og ja.....ved det godt, er gået meget på kompromis med brugervenlighed og selv roden rundt ;-)
Mvh
Erik M M

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » 24 jan 2017, 11:16

Sådan går denne leg for det meste. :-)

Jeg startede med Z-Wave fordi det måtte være sikkert og rimeligt nemt, når nu en næsten offentlig instans anbefalede det. Nu bygger jeg selv sensore ind i mellem. :-)

Og jeg er begyndt at tvivle alvorligt på, det nemme nogensinde kommer på markedet. :-| Men lad os se, det kan jo være, der pludselig dukker noget op, ingen taler om nu. :-)
Mvh
Morten

erikmm

Indlæg af erikmm » 24 jan 2017, 12:41

Morten: Ja, er endt med hvad du sagde fra starten :-)

Den eneste anke jeg umiddelbart kan se, er at jeg ikke kan få koblet min Davis vejrstation på, det er kun USB versionen der er lavet noget til.
Må se på et tidspunkt om jeg ikke kan lave noget PHP der kan læse data ind på en eller anden måde :-)

Men til at starte på, bliver det Fibaro Motion sensor, Squeezebox, EQ3 Max og mine overvågnings/vejrkameraer, samt Pilot til iPad og iPhone.

Tror også prisen til at starte på er mere spiselig for fruen, har nemlig en lille barebone PC der bare står og samler støv.
Mvh
Erik M M

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » 24 jan 2017, 16:28

Vera Plus kan du jo altid købe når du har fået lidt erfaring med homeatomation, og derfor bedre ved hvad du egentlig har brug for. Jeg har ingen kommentarer om Vera Plus da jeg ikke kender den. Og for at få erfaring billigst muligt, anbefaler jeg Domoticz på noget eksisterende PC/RPI,

erikmm

Indlæg af erikmm » 24 jan 2017, 19:05

Domoticz er allerede installeret nu :-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

Besvar