Mortens setup 2016

En beskrivelse af jeres setup og erfaringer
erikmm

Mortens setup 2016

Indlæg af erikmm »

Min fejl, den køre wifi og bliver lidt dyrere end hvid Hue, men ingen gateway. Strøm skriver de 0,5-1 W
https://www.indiegogo.com/projects/anyw ... de-easy--3#/

Så kan skippe Zigbee :-)

P.T. Ingen system, det kører hver for sig, men vil gerne have alt samlet et sted, derfor jeg undersøger og tester lige nu.

Da fruen vil have nye rullegardiner, tænkte jeg at så kan vi lige så godt få med Somfy, så jeg slap for at selv montere Zwave i dem.

Lige nu handler det om Max termostater med vindue kontakt og dør kontakt, kameraer, Squeeze box, portstyring, markiser. Regner med at lade vejr stationen styre en del af det med PHP scripts via Domotizc eller andet.

Er bare for nærig til at starte med at købe dyr master for nu, og håber på Homeseer fornyer sig med deres grænseflade og da jeg hare en ekstre Barebone PC jeg vil starte med og noget gratis master software, og det skal være Windows baseret.
Senest rettet af erikmm 19 jun 2016, 14:23, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Erik M M

....nu med Home Assistant

erikmm

Mortens setup 2016

Indlæg af erikmm »

[quote="Morten H. Nielsen"]Jeg måler forresten temperatur i alle rum, køleskab, fryser og på begge sider af huset. :-)[/quote]

Hvad bruger du til det?
Davis er nemlig afsindigt for dyrere med ekstra følere.
Mvh
Erik M M

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Mortens setup 2016

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Sådan en sokkel dims findes i forvejen til Z-wave. Der findes også Z-Wave pære. Men ingen af dem trækker i mig. Til den slags bruger jeg Hue.

Husk Somfy RTS hvis det skal virke med RFXCom.

Homeseer kan MAX! sådan nogenlunde med et script fra Domoticaforum.

Husk man ikke betjener HS med det interface, man sætter kun op. Men ja HS er dyrt.

Jeg har et HS Touch oversigts billede på tablets rundt om i huset. Der vises de fleste temperaturer på forsiden. Enkelte som loftet kræver et tryk, før man kan se temperaturen. Det interface har lært mig en del om kulde følelse. Det er ikke når der er koldt i rummet/huset, vi fryser. Jeg mangler stadig at finde ud af, hvad det så er. Men det giver ikke mening at skrue op for varmen, når der er præcist så varmt som om sommeren.

Det nye flip er CO2. Vi skal helt klart have gjort noget ved luft udskiftningen om natten, når vi sover. Kan jeg nu se. :-|
Mvh
Morten

elmstrom

Indlæg af elmstrom »

Erik har du over vejet https://www.m.nu/paket-styra-rullgardin ... -2332.html i stedet for de lidt dyrer Somfy. Perosnligt kunne jeg heller ikke forstille mig at skulle skifte batterier i mit gardin...

erikmm

Mortens setup 2016

Indlæg af erikmm »

Elstrom, nope det har jeg ikke overvejet...........før nu :-)
Mvh
Erik M M

Morten H. Nielsen

Virker med RFXtrx E. Jeg har 4 i drift. :-)

Men det gør Somfy RTS også.
Mvh
Morten

Stensberg

Indlæg af Stensberg »

Hold op du har meget og en del forskellige protokoller :o . Er det Homeseer's software der gør at din master kan snakke med de forskellige protokoller?
Mvh.
Johan Stensberg

Morten H. Nielsen

Ja. Mit setup er ikke ret stort for et HomeSeer setup.

Jeg har flere protokoller på hylden, som er taget ud af drift. Mi-Light er det første, der falder mig ind.
Mvh
Morten

DaffyDuck

Indlæg af DaffyDuck »

Morten det er tydeligt at se du har nørdet med det længe, har brug for lidt tip. For måske jeg stadig kan bruge lidt af det gamle.

Jeg har kørt Nexa kontakter i mange år, først bare med en fjernbetjening, så senere med deres internet styring, først en boks, som er udfaset, og nu her for nyligt, Faktisk deres Bridge X box, som så kunne styre alle mine gamle enheder 433 Mhz, og så Z-Wave.
Men jeg så jo hurtige det sjove i z-wave og købte så en del Fibaro Wall plug. Brandalarmer m.v.

Har også en enkelt termostat fra Danfoss, og en kunne jeg ikke få på bridgen. Og heller ikke at brandalarmer viser temperaturen.
Så derfor skiftet til Fibaro Home Center 3, den tænker jeg at den kan levere varen. Men blev lidt skuffet, for de havde skrevet at den virkede til 433 Mhzz enheder, det kan jeg så ikke få den til. Men ellers virker den fint, men nu nørder jeg så bare med de ny indkøbte ting, men synes det er spændende at følge med, især også fordi jeg påtænker der skal lidt mere vejrudstyr på
Med venlig hilsen

Lars Enøe

Morten H. Nielsen

Hej Lars.

Jeg kender som sagt ikke Homecenter 3. Jeg har en HCL, men den blev hurtigt droppet. Den kunne for lidt.

Jeg bruger Rfxcom til 433 MHz. Det er et godt produkt. http://www.rfxcom.com/epages/78165469.s ... 2F78165469

Er der Rfxcom driver til Home Center 3?

433 MHz er rigtig mange ting. Men RFXcom kan en hel del Nexa i hvert fald.

Jeg har en Oregon 433 Mhz vejrstation på min RFXcom. Men jeg må indrømme den har stået lææænge med flade batterier. Det er bøvlet at komme op og skifte dem, og vi bruger ikke rigtigt oplysningerne, såååå. :-| Den bliver nok nedlagt på et tidspunkt. Mit setup er gledet fra leg til hverdag i de senere år. Så jeg er blevet opmærksom på en del, det var sjovt at sætte op, men som vi aldrig bruger. :-) Jeg burde rydde op i det og lave en ny tegning. :-|

Måske kan du få Home Center 3 og din Nexa internet styring til at tale samme på ethernet på en eller anden måde?
Mvh
Morten

Besvar