Hjælp til at finde zigbee switch modul

Besvar
majbom

Hjælp til at finde zigbee switch modul

Indlæg af majbom »

Hejsa.

Jeg har netop opgraderet min Home Assistant installation fra: rpi3, raspbee og aoetec z-stick gen5 til: rpi4, conbee II og aoetec z-stick gen5+.

Indtil nu har jeg kun haft én Fibaro Dimmer 2 på det gamle setup, som det eneste zwave og den kørte fint med at jeg modtog scene_activated events og kunne bruge det i mine automationer.
Men på den nye installation kan jeg bare ikke få det til at spille, og jeg synes der er meget forvirrende info omkring zwave på Home Assistant.

Så indtil videre kunne jeg godt tænke mig at gå lidt videre med zigbee og lade zwave ligge for nu.
Kender i til et (eller flere) zigbee switch modul som jeg kan montere bag en afbryder (eller i en pl eller membrandåse) som kan modtage et tryk (og meget gerne dobbel og trippel også) og sende events til min Home Assistant?

bvli

Re: Hjælp til at finde zigbee switch modul

Indlæg af bvli »

Hej!

Jeg tror jeg har samme oplevelse mht. HASS og Z-Wave.. De er vist i gang med noget Open Z-Wave modul, men det er kun i beta for øjeblikket. Til gengæld virker det som om, at alt går i retning af Zigbee for tiden - i hvert fald i min lille boble.. Jeg har netop i dag også besluttet mig, at købe en Conbee II og se om det virker lidt mere slicked med HASS ifht. Trådfri Gateway.

Jeg har været virkelig glad for mine Z-Wave Fibaro Dimmers og til dels også Fibaro røgalarmer (der skal bare pusles en del i HASS). Men jeg tror jeg for fremtiden vil gå efter ting som disse - og det er vist også det du efterspørger: https://www.ledhome.dk/vare/led-drivere ... r-1-kanal/

Læg i øvrigt også mærke til, at de har print, som man kan indbygge i en fuga dåse vha af en 3d-printet bagplade og som kan tale zigbee og er ret Hue kompatibel.

majbom

Indlæg af majbom »

Godt, så er det ikke kun mig der synes det er noget rod

Jeg kan ikke rigtig se at relæet/dimmeren du linker til kan det jeg mangler, men nu har jeg prøvet at bestille sådan et print. Jeg er dog ikke fan af at den ikke kører på fast forsyning.

majbom

Indlæg af majbom »

bvli skrev:Hej!

Jeg tror jeg har samme oplevelse mht. HASS og Z-Wave.. De er vist i gang med noget Open Z-Wave modul, men det er kun i beta for øjeblikket. Til gengæld virker det som om, at alt går i retning af Zigbee for tiden - i hvert fald i min lille boble.. Jeg har netop i dag også besluttet mig, at købe en Conbee II og se om det virker lidt mere slicked med HASS ifht. Trådfri Gateway.
Det ser ud til at der endelig sker noget mht. Z-Wave i HA: https://www.home-assistant.io/blog/#z-wave-js

Besvar