Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

MQTT

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Re: MQTT

Indlæg af Bri_Jac » 04 feb 2017, 13:26

Ang overvågning til vaskemaskine, jeg har tænkt på at åbne låget til vaskemaskinen og sætte en optocoupler "henover" LED der angiver vask stop, samt et relæ, mosfet eller optocoupler så jeg kan starte vasken remote.
g vil se om der er en 5V inde i vaskemaskinen jeg kan bruge til at strømføde Wemos D1 Pro Mini
Jeg kan lige nu ikke finde ud af hvad der vil være det bedste så flest mulige andre typer vaskemaskiner let kan modificeres. Gode ideer modtages

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » 04 feb 2017, 14:10

Jeg tror heller ikke, det duer til batteri. Men til alt andet...... :-)
Mvh
Morten

engberg

Indlæg af engberg » 19 feb 2017, 22:47

Er der en af jer der kan oplyse mig?

Hvorfor bruge noget ekstra ud over ESPeasy?

Deres temp-tutorial til domoticz bruger vel bare http og så vidt jeg kan se, ikke meget andet..

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » 19 feb 2017, 22:53

Øhhh jeg er ikke sikker på, jeg forstår spørgsmålet?

MQTT er bare en måde at få data i masteren. Hvis du heller vil bruge HTTP og masteren kan, er det et lige så godt valg. :-) Jeg synes bare MQTT er vildt nemt. ( Jeg brugte Http/JSON til HomeSeer før.)

Det er faktisk Domoticz MQTT setup, jeg bruger til HomeSeer, så vist jeg husker.
Mvh
Morten

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » 20 feb 2017, 22:48

Espeasy er som default sat op til HTTP requests, men jeg vil nu anbefale at skifte til MQTT da det er en light-protocol i forhold til http, og derfor vil enhederne reagere hurtigere.
og ved batteridrift er HTTP bare no-go, da det bruger for meget strøm, pga protokollen igen i forhold til MQTT

Besvar