mysensors.org doorsensor

Ole
Geografisk sted: Aarhus

Re: mysensors.org doorsensor

Indlæg af Ole »

Sådan en har min gateway også Morten, men stadig når signalerne ikke ud til hoveddøren og på badeværelset :/ Planen er at lave et antenne-hack med nogle løse ledninger (set på nettet) - men det bliver efter jeg har fået pairet min nye fuga m.m. :D

Og det var vist et sidespor.

Ole
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

2016, 29 december: Min mysensors dørkontakt til hoveddøren virker stadigvæk, batteri nede på 65%
Ole

Indlæg af Ole »

Sejt!
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Tilgengæld har jeg haft købt Biltema batterier, det gør jeg aldrig igen - jeg skifter dem konstant i mine andre sensorer. Så lærepengene er: at Biltema batterier er billige, til gengæld er de intet værd
elmstrom

Indlæg af elmstrom »

Jeg har god erfaring med Ikea batterier, men det er lidt et helvede at købe dem (man skal i ikea!). Så lige nu forsøger jeg mig med Lidle's batterier som jeg også har hørt skulle være gode til prisen.
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

7 juli 2015: Isat IKEA AA celler/batterier. Der er gået 626 dage siden montage
24/3-2017: Update, min dør sensor opdatering har været lidt upålidelig de sidste par dage. Gad vide om den er ved at dø på batteri. Nej jeg kan måle 2,67V (med Arduino og NRF24L01+ tilkoblet men i dvale) og Domotics rapporterer 62% batteri tilbage.
Jeg tror det skyldes min lodning af reedrelæ-ledninger til et stik, som ikke var gjort helt ordentligt. Jeg har IKKE skiftet batterier. jeg har loddet GND stikket i batteriholderen da det faldt af (Kina kvalitet...)
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

7 maj 2017
Jeg har oplevet lidt problemer, at jeg ikke hver gang modtager melding at døren er lukket. så jeg har flyttet selve reed-relæet 3-5mm længere ud mod døren og magneten som er skruet fast på døren.
Domoticz viser at der er 59% tilbage.

[EDIT]
Jeg målte 2,68V men selve pinheader connectoren til Vcc faldt af stikket hele tiden, så muligvis er det synderen ;-) Jeg har trykket lidt på den kontaktfjeder i connectoren, så må vi se om det hjalp.
Var lige forbi IKEA i dag, og de har ikke AA batterier mere som alkaliske, kun som genopladelige... :-(
Dem som undrer sig over jeg nu målte 2,68V og i april 2,67V - tja mit måleinstrument har ikke været dyrt... eller også er det pga varmen (elektrolyttiske processorer virker bedre ved højere temperaturer) - selvom boksen sidder på indersiden af døren
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

30 juni 2017
Idag skiftede jeg batterier/elementer Domoticz måslte 59% og jeg målte stadig 2.68V men har skiftet alligevel da sensoren har været ustabil den seneste måneds tid og jeg ikke rigtigt har kunne konstatere om døren har været låst eller låst op.
Jeg skiftede i begyndelsen af juni 2017 fra at måle med reedrelæ/magnet om døren blev åbnet eller lukket, til at måle om låsepalen fra døren, var inde i dørkarmen (døren er låst) og jeg kan ikke huske om jeg i den forbindelse ændrede på om jeg skulle slå internal pull-up resister fra da de er ca 40kOhm og jeg synes det giver en for høj lækstrøm. Jeg fik dog ikke monteret en ekstern modstand på 1MOhm i stedet for, eller måske den "kun" skal være 100kOhm. jeg kommer til at lodde en af dagene...
Ole

Indlæg af Ole »

Fedt med alle opdateringerne..

Jeg er hoppet helt af vognen i mellemtiden, så du skal ikke opdatere mere for min skyld. Men mon ikke der er andre, der også kigger interesseret med.

/Ole
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Hej jeg har glemt at opatere da jeg skiftede min hoveddør i efteråret 2017...
Jeg kan faktisk ikke helt huske hvad der var tilbage af batteri, men sensoren virkede da jeg tog den ned. mpnd et var i august 2017...
Men tak for info Ole, jeg stopper opdateringerne
Besvar