Optocoupler på lang ledning.

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Optocoupler på lang ledning.

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Dit relæ når ikke at reagere. Der er det ikke noget problem.

Prøv at sætte en kontakt op på et langt kabel og lave et event (eller hvad det nu hedder i Vera), der sender dig en mail, hver gang "kontakten" bliver aktiveret. Så vi du sikkert opdage nogle "spændende" ting.

Jeg kan ikke nemt bytte om på high og low, der er jeg bundet af Greigs script. Men jeg havde samme problemer med mine egne forsøg, der var omvendt, så det, kan jeg ikke forestille mig, gør nogen forskel.

Hvis det her ikke virker, har jeg et noget omstændigt forslag fra en kollega at prøve. Men det indbefatter et par kondensatore og en modstand rigtigt placeret, så vidt jeg husker. Det ligner noget at det, du linker til. Jeg har noget nemmere ved at fatte optocoupleren, så den prøves først. :-)

Jeg har ingen fejl endnu, så ideen er ikke helt åndsvag.
Mvh
Morten
Larsjo
Geografisk sted: Juelsminde
Kontakt:

Indlæg af Larsjo »

hehe, nu var det ikke helt lige relæer jeg tænkte på (det var kun for at gøre det simpel)
Bruger det tit når jeg laver rumstyring med Crestron, Extron eller Neets til analog input.
Det kan både være som 0-10 v styring eller bare om en dør er åben eller lukket. :wink:
Morten H. Nielsen

Laver du sådan nogle fine dyre ting? Fortæl fortæl. :-)
Mvh
Morten
Morten H. Nielsen

For at holde os til emnet tror jeg det er Arduinoen, der er hurtigt opfattende. Så den opfatter desværre også små fejl. Jeg ved ikke, hvad det hedder på elktronisk. :-)
Mvh
Morten
Larsjo
Kontakt:

Indlæg af Larsjo »

Det er også muligt at lave balanceret forbindelse (gør man med audio i pro udgaver)
http://www.extron.com/technology/img/ta13.3.gif

Dette kan gøres ved hjælp af nogle små opamps, men det kræver jo lidt print i begge ender.

Lidt arduino ang. problemet:
http://www.expli.de/anleitung/taster-am ... ssen-2091/
Hauge

Indlæg af Hauge »

Hej

Ballanceret laver man ala RS485, hvilket er nemt og billigt.

Mvh Hauge
YKMAG

Indlæg af YKMAG »

Har vært borte fra forumet noen dager, som den fjellapen jeg er så er jeg på ferie i den vakre fjellheimen..
RS485 er IKKE overkill, 20 meter er IKKE kort for en høyimpedant kopling, det er en kjempe antenne,

RS485 er differentitell og siden man bruker twisted pair vil indusert støy påvirke begge ledere like mye og støyen kanseleres. I en høyimpedant kopling vil du også få refleksjoner, tenk en stor bølge som treffer rett in i en fjellvegg, hva som som oppfattes på andre siden kan være hva som helst.
Gjør deg selv en tjeneste og bruk RS485, siden du allerede bruker Cat5 har du twisted pair..
Larsjo
Kontakt:

Indlæg af Larsjo »

Har lige kikke rundt og fundet denne side:

http://www.ganssle.com/debouncing-pt2.htm
Morten H. Nielsen

Den side ser god ud.

Men indtil videre har jeg ikke haft en eneste fejl på ledningen med optocoupler, så lige nu er jeg troede. :-) Ledningen gav uden "beskyttelse" ca. 20 fejl om dagen.
Mvh
Morten
Besvar