Hvor sker alt det, der ikke sker her? :-)

Andre ting vi kan snakke om
majbom

Re: Hvor sker alt det, der ikke sker her? :-)

Indlæg af majbom »

Bri_Jac skrev:til over 1000, det må være spørgsmål til Morten[...]
Ja, det var ham jeg quotede ;)

@Morten H. Nielsen Hvilke matrix bruger du? Nu var det ZDB5400 jeg lige kiggede på, men den passer ikke til Fuga, så vidt jeg forstår?

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Jeg bruger ZDB5100, ZBA7140 og en del 5010, fordi jeg dog er for nærrig til at skifte dem til det nye udseende. :-)

Det hele er ikke skiftet ud endnu. Men det kommer stille og roligt. I øjeblikket er der fire loftsmonterede Fibaro tilbage. Når året er slut, regner jeg med at være nede på en. (Vi skal have nyt køkken.)
Mvh
Morten
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Morten hvad skal du have a smarte tilslutninger til køkkenet? jeg tænkte på temperatur alarm på køl/frys samt om dørene er lukket helt. Kan ikke se det "smarte" i at emfang, ovn, kogeplader er tilsluttet til homeautomation? er der noget jeg har overset? Hmm måske er det smart hvis emfang kunne slukke automatisk efter 5min når kogepladen er slukket, for at tage det sidste damp/stegeos
Morten H. Nielsen

Det bliver kun lys- og gardinstyring. Lyset bliver til gengæld lavet ordentligt istedet for de lappeløsninger, jeg kører med nu. (Med ZDB5100)

Ikea gardninerne kommer op igen. Jeg har ikke fundet noget bedre end dem. Det nye bliver, der bliver lavet et udtag til den repeater, de kræver for at køre ordentligt. Der bliver også lavet udtag til den tablet, jeg kører HS Touch på, Sonos og den tablet, der styrer Sonos. Så der burde forsvinde en masse ledningsrod.

Jeg har en lille stak batterier med nogle LEDs på på køleskabsdøren. Så det lyser tydeligt ud i rummet, hvis den ikke er lukket helt. Jeg har ikke rigtigt brug for en mail om det, når jeg er ude af huset og alligevel ikke kan gøre noget, så der er ingen radio i det lille hjemmebyg.

Jeg har haft Sensorist i køleskab og fryser. Det blev taget ned, da de satte gebyr på. Jeg brugte det aldrig til noget, så det laver jeg ikke i det nye. I mit øl køleskab har jeg en Oregon, der er på HomeSeer. Den bruger jeg heller aldrig til noget. :-| Jeg havde en til overs, fordi jeg satte ZigBee sensore op i et par rum.

Kogeplade og Emfang bliver med WIFI, men jeg regner ikke med, det skal på HomeSeer. Jeg kan ikke rigtigt se, hvad jeg skal bruge det til der. Men det kan jo være, jeg bliver klogere. :-) Til gængæld håber jeg, der er værdi i, kogepladen kan styre emfanget, som producenten skriver.

Jeg har taget for mange ting ned igen efterhånden til at køre efter Jakob Sands "Jeg automatiserer alt" motto. :-) Så vidt jeg kan se, er HA verden ikke kommet et skridt videre. Alt har stadig sin egen app og kan ikke virke sammen uden en nørd til at hacke ting. Så der skal være en god grund til at afsætte seriøs hacke tid.
Mvh
Morten
www.youcontrol.dk

Indlæg af www.youcontrol.dk »

majbom skrev: 15 sep 2021, 19:38
Morten H. Nielsen skrev:Jeg er hoppet på LogicHome. Dem bliver der flere og flere af her i huset. Planen er at det bliver standarden i fuga dåserne her.

Hvordan får du dybde nok til at have Qubino i dåserne?
Men til over 1000,-?
Det er jeg satme for nærig til!
Ikke helt 1000 DKK men tæt på 829 DKK ;-)

https://youcontrol.dk/dansk-z-wave-afbr ... sning.html
Med venlig hilsen
Mads Lund
http://www.Youcontrol.dk
+4520275925
www.youcontrol.dk

Indlæg af www.youcontrol.dk »

Morten H. Nielsen skrev: 17 sep 2021, 06:44 Det bliver kun lys- og gardinstyring. Lyset bliver til gengæld lavet ordentligt istedet for de lappeløsninger, jeg kører med nu. (Med ZDB5100)

Ikea gardninerne kommer op igen. Jeg har ikke fundet noget bedre end dem. Det nye bliver, der bliver lavet et udtag til den repeater, de kræver for at køre ordentligt. Der bliver også lavet udtag til den tablet, jeg kører HS Touch på, Sonos og den tablet, der styrer Sonos. Så der burde forsvinde en masse ledningsrod.

Jeg har en lille stak batterier med nogle LEDs på på køleskabsdøren. Så det lyser tydeligt ud i rummet, hvis den ikke er lukket helt. Jeg har ikke rigtigt brug for en mail om det, når jeg er ude af huset og alligevel ikke kan gøre noget, så der er ingen radio i det lille hjemmebyg.

Jeg har haft Sensorist i køleskab og fryser. Det blev taget ned, da de satte gebyr på. Jeg brugte det aldrig til noget, så det laver jeg ikke i det nye. I mit øl køleskab har jeg en Oregon, der er på HomeSeer. Den bruger jeg heller aldrig til noget. :-| Jeg havde en til overs, fordi jeg satte ZigBee sensore op i et par rum.

Kogeplade og Emfang bliver med WIFI, men jeg regner ikke med, det skal på HomeSeer. Jeg kan ikke rigtigt se, hvad jeg skal bruge det til der. Men det kan jo være, jeg bliver klogere. :-) Til gængæld håber jeg, der er værdi i, kogepladen kan styre emfanget, som producenten skriver.

Jeg har taget for mange ting ned igen efterhånden til at køre efter Jakob Sands "Jeg automatiserer alt" motto. :-) Så vidt jeg kan se, er HA verden ikke kommet et skridt videre. Alt har stadig sin egen app og kan ikke virke sammen uden en nørd til at hacke ting. Så der skal være en god grund til at afsætte seriøs hacke tid.
"I mit øl køleskab" Sådan et vil jeg også have Morten :-)
Med venlig hilsen
Mads Lund
http://www.Youcontrol.dk
+4520275925
Morten H. Nielsen

Så må du i gang med at brygge øl. ;-)
Mvh
Morten
majbom

Indlæg af majbom »

www.youcontrol.dk skrev:
majbom skrev: 15 sep 2021, 19:38
Morten H. Nielsen skrev:Jeg er hoppet på LogicHome. Dem bliver der flere og flere af her i huset. Planen er at det bliver standarden i fuga dåserne her.

Hvordan får du dybde nok til at have Qubino i dåserne?
Men til over 1000,-?
Det er jeg satme for nærig til!
Ikke helt 1000 DKK men tæt på 829 DKK ;-)

https://youcontrol.dk/dansk-z-wave-afbr ... sning.html
Nej, jeg kiggede på CE-modellen.
Jeg er gået i tænkebox ift. Matrix. Jeg synes stadig det er mange penge, men jeg har svært ved at finde et alternativ der ikke kører på batteri.
Måske wizer, men jeg har hørt at der er delay når man ikke bruger deres egen bridge.
Er det kun den matrix med dæmper i kører mængderabat på?
erikmm

Re: Hvor sker alt det, der ikke sker her? [emoji3]

Indlæg af erikmm »

Jeg synes det er svært, fruen ønsker stadig de gode gamle vippekontakter og der findes ikke rigtigt noget med det.
Vi har heller ikke plads til noget i dåserne, sååååå….

Og jeg gider ikke den halve løsning med ombygning af diverse tryk.

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

....nu med Home Assistant
Morten H. Nielsen

Vippekontakter = indbygnings enheder. Enten i dyb dåse eller på loftet.

Jeg HAR prøvet at overtale Logic Group til at lave noget i den stil. Det havde jeg ikke held med. :-)
Mvh
Morten
erikmm

Indlæg af erikmm »

Morten H. Nielsen skrev:Vippekontakter = indbygnings enheder. Enten i dyb dåse eller på loftet.
Har hverken plads og gider heller ikke indbygning, planlægger at flytte inden fo de næste par år og gider ikke skulle fjerne det igen Billede

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

....nu med Home Assistant
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

erikmm skrev: 18 sep 2021, 19:06 Har hverken plads og gider heller ikke indbygning, planlægger at flytte inden fo de næste par år og gider ikke skulle fjerne det igen Billede
Det tager nu ikke lang tid at skille alle afbrydere og stikkontakterne ad, det gjorde jeg inden vi solgte huset, så jeg derfor ikke skal bruge så mange nye enheder til vores nye hus
Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Skal vi flytte? det ser ud til at være lidt interesse på stokerpro, men jeg vil ikke falde nogen i ryggen, men der har været tale hvad vi ønsker at gøre i fremtiden
https://www.stokerpro.dk/viewtopic.php? ... 69#p356669
Morten H. Nielsen

Det er jo op til Finn. Det er ham, der har forum.

Meget hellere flytte end nedlægge. :-)
Mvh
Morten
Besvar