Stille....

Andre ting vi kan snakke om
majbom

Re: Stille....

Indlæg af majbom »

Morten H. Nielsen skrev:Ææhhh hvorfor køre hass.io på en HomeSeer maskine?
Forstår heller ikke helt hvorfor der skal være 2 systemer?

Trped

Indlæg af Trped »

Morten H. Nielsen skrev:Ææhhh hvorfor køre hass.io på en HomeSeer maskine?
Bruger Hassio til de få ting hs endnu ikke kan styre som eks xiaomi roborock, og ved at køre vr box slipper jeg for at have en rpi kørende. Det hele kører på en Lenovo m910q så det er jo masser af kræfter

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Ok. :-)

Bruger du det med roboten? Jeg har aldrig brugt vores robot med HA systemet. Så den nye er slet ikke sluttet til.
Mvh
Morten

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Så fik jeg opgraderet min Domoticz på RPI til nyeste Raspbian Buster samt bagefter til nyeste version Domoticz. Jeg benyttede en nyt SD kort, så den gamle Domoticz installation kunne bruges som backup :-) men det blev ikke nødvendigt
Derudover fik jeg vækket nogle af mine gamle mysensors sensorer til live igen, bl.a. min postkasse sensor, det var elementerne der var opbrugt, samt den batteri kontakt der ikke længere virkede, så loddet den af og bypass med ledning direkte til + terminal i batterikassen, så blev den bragt til live igen

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Du må ikke give mig dårlig samvittighed. :-)
Mvh
Morten

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

Morten H. Nielsen skrev:
13 apr 2020, 20:06
Du må ikke give mig dårlig samvittighed. :-)
Nej da det skal du ikke have, jeg har opgivet at fremstille og sælge postkassesensorerne, jeg har indset at private ikke vil betale en bøjet 5-øre for noget som helst ;-)

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

jeg har i FLERE år været træt af min AEON Labs DSC18103 Micro Smart Switch (2nd Edition), da den ALDRIG gav feedback når switchen manuelt blev tændt eller slukket, men så havde jeg lidt tid for mig selv for en uges tid siden og fandt ud af at den default IKKE giver feedback (Hvad er det for en tåbe som havde bestemt dette !?! jeg mener den ENESTE årsag til at jeg ønsker elektronik i mine kontakter er jeg netop feedback ved hver ændring af switchen), fik ændret parameter 80 i setup af switchen, og endelig efter flere år er jeg nu glad for denne DSC18103 switch :-)

Parameter 80 er default 0, den skal jo være 2
Screenshot from 2020-05-08 11-56-06.png
Screenshot from 2020-05-08 11-56-06.png (59.14 KiB) Vist 766 gange
Det endte så med at jeg tog min Everspring SP103 PIR sensor, og satte på en hylde i mit kombinerede elektronikrum / magasineringrum til sko og frakker

så det bedste er at det er 100% WAF https://da.wikipedia.org/wiki/Woman_acceptance_factor da det var min kone som spurgte hvorfor jeg ikke lige fiksede så lyset tændte og slukkede automatisk, og det virker jo perfekt nu

Et billede siger mere end 1000 ord, så derfor lidt grafisk kode...
Screenshot from 2020-05-08 11-43-17.png
Screenshot from 2020-05-08 11-43-17.png (26.81 KiB) Vist 766 gange

Besvar