Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Del 2 - En lille historie som nybegynder + lidt betragtninger

Andre ting vi kan snakke om
Besvar
erikmm

Indlæg af erikmm » 04 sep 2019, 14:48

Uha, så vender jeg tilbage...og hvorfor?

Jo, lidt en fortsættelse af mit tidligere indlæg fra 2014 ;-) og så aligevel ikke. :-)
( http://www.zwaves.dk/forum/viewtopic.ph ... 690#p12690 )

Jo, overvejer at sætte min Homey på hylden og købe en SmarThings Boks....

Whaaat?...sagde han lige det, uha uha :-)

Jo, min Homey kører som den skal uden problemer, men efter mange overvejelser og lange aftener, store problemer,
fruen og datteren der skælder ud over det ikke fungere ordentlig må der gøres noget.

Fruen og datterens store anke er, at de mangler et dashboard de kan bruge, samt få koblet vores vejratation til.
Jamen herre gud, kun derfor...og ja, kun derfor (nej, andre små ting også)

Så tænker i og ruller med jeres øjenene, jamen køb da Homeseer (når på tilbud), det virker bare og jeg er fuldstændig enig, Domotiz, OpenHAB også.

Nej, nej og atter nej - Det er ALT for nørdet for mig, gider det ikke, skal være plug and play ala Homey.
Hubitat har jeg kigget på, meeen arhhhh også nyt produkt, gider ikke start problemer mere.

Men nu er SmarThings kommet på markedet i danmark, uha uha han sagde det grimme ord SmarThings (der kom det igen).
Men, efter lange og grundige overvejelser, snakket med andre som har det, set det i funktion, så kan det lige netop det jeg skal bruge.

Og nej, noget kører lokalt på SmarThings, andet i skyen...meeen, Homey kører jo på samme måde og nej, sikkerhedsmæssigt
plager det mig ikke det kører i skyen noget af det, det primære så som Hue, IKEA og zwave kører nemlig lokalt på boksen.

Krav:
- Brugervenligt
- Integration med mange af de ting jeg skal bruge, enten via smarthings selv, eller 3 parts addons
- Zwave, Zigbee, Wifi protokoller indbygget som kun bruger
- Dashboard via actiontiles
- Integration til min vejrstation
- Integration til mine kameraer

Pris kr. 640,- i ProShop, langt op til 2.500,- for Homey
Og så er deres sensore samtidigt også temmelige billige, bare et lille plus.

Meeen, puha, at skal flytte alt over fra Homey til SmarThings, det bliver nok tung og så aligevel ikke, en meget stor del hænger på min HUE controller,
blandt andet alt min HUE (selvfølgelig) samt alt mit Ikea virvar.
TADO har også sin egen boks, så det bliver kun min 5 stk. Zwave enheder, samt mine ca. 25 Aqara enheder.

Resten som kommer på lige så stille, er jo ikke anderledes end på Homey (hvis der lige er lavet en app til Homey!!!)

Men ja, et kontroversielt valg som jeg også er spændt på og også lidt skræmmende.
Men ud fra det jeg har læst,set og hørt om, så har det det jeg skal bruge
for at få et smart hjem, med både WAF, brugervenlighed, pris mæssigt og de funktioner som jeg skal bruge

Og ja, I må gerne grine :-)

Mere kommer senere når jeg har fået den hjem, koblet til og lige leget lidt med den, altå SmarThings boksen :-)
Mvh
Erik M M

Brugeravatar
perbau
Geografisk sted: Nyborg, DK

Re: Del 2 - En lille historie som nybegynder + lidt betragtninger

Indlæg af perbau » 04 sep 2019, 15:55

Du har set denne?

https://youtu.be/EYqBriECjUM

/Per Bau

/Per

erikmm

Indlæg af erikmm » 04 sep 2019, 17:15

Jeps, har set den, bruger pt også dashboard, men det er begrænset til favorit devices.

Ikke WAF venligt

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac » 04 sep 2019, 22:02

Dit første indlæg er ikke fra 2014 men 2017
Inden du bruger penge på Smarthings synes du skal overveje om du ville betale nogen for at fikse dine ting i Homeseer eller Domoticz - husk på at der er MANGE folk som bruger netop disse systemer og derfor også mange som potentielt kan hjælpe dig mod betaling

erikmm

Indlæg af erikmm » 05 sep 2019, 09:04

Bri_Jac skrev:
04 sep 2019, 22:02
Dit første indlæg er ikke fra 2014 men 2017
Beklager min typo
Bri_Jac skrev:
04 sep 2019, 22:02
Inden du bruger penge på Smarthings synes du skal overveje om du ville betale nogen for at fikse dine ting i Homeseer eller Domoticz - husk på at der er MANGE folk som bruger netop disse systemer og derfor også mange som potentielt kan hjælpe dig mod betaling
Jeg HAR (uden at betale nogen) et fungerende system i Homey, men du har tydeligvis IKKE læst indlægget ordentlig igennem og hvad jeg slår ned på.

Homeseer og Domoticz har heller IKKE det jeg gerne vil bruge.
Diskussion om hvilket system gider jeg ikke bruge tid på, jeg kom bare med nogle betragtninger/erfaring
Mvh
Erik M M

lurendrejer

Indlæg af lurendrejer » 07 sep 2019, 09:45

Husk endelig at opdatere forumet med hvad ST3 kan, der er ikke meget info om den master endnu.

erikmm

Indlæg af erikmm » 07 sep 2019, 13:35

lurendrejer skrev:Husk endelig at opdatere forumet med hvad ST3 kan, der er ikke meget info om den master endnu.
Gerne, hvis jeg køber den Billede
Har ikke endeligt bestemt mig endnu.
Homey`en bliver heller ikke solgt for alt virker jo som det skal.

Der er faktisk mange der har den herhjemme i DK og nu bliver den også solgt officielt herhjemme til 649,-
Men ja, jeg har også mine forbehold.

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Erik M M

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » 09 sep 2019, 18:38

erikmm skrev:
05 sep 2019, 09:04
Jeg HAR (uden at betale nogen) et fungerende system i Homey, men du har tydeligvis IKKE læst indlægget ordentlig igennem og hvad jeg slår ned på.

Diskussion om hvilket system gider jeg ikke bruge tid på, jeg kom bare med nogle betragtninger/erfaring
Jeg prøver at komme med konstruktivt input til dig,
Jeg havde læst dit indlæg, så jeg forstod at både Homeseer eller Domoticz kunne give hvad du havde behov for, men at du ikke ville rode med de tekniske løsninger for at de kunne virke som du ønskede.
Mit forslag skyldes at det virker usikkert hvor meget hjælp du kan forvente at kunne få med SmartThings (Indtil der er oparbejdet en stor brugerskare).

Jeg tror alle herinde er enige om ikke at diskutere hvilket homeautomation som er bedst, da alle har sine egne præferencer, Derfor har jeg selv 4 forskellige biler fordelt på disse mærker: Mercedes, Citroen, VW - de er nemlig bedst til hvert sit specifikke formål :-)

erikmm

Indlæg af erikmm » 09 sep 2019, 19:24

Bri_Jac skrev:
09 sep 2019, 18:38
erikmm skrev:
05 sep 2019, 09:04

Jeg prøver at komme med konstruktivt input til dig,
Jeg havde læst dit indlæg, så jeg forstod at både Homeseer eller Domoticz kunne give hvad du havde behov for, men at du ikke ville rode med de tekniske løsninger for at de kunne virke som du ønskede.
Mit forslag skyldes at det virker usikkert hvor meget hjælp du kan forvente at kunne få med SmartThings (Indtil der er oparbejdet en stor brugerskare).

Jeg tror alle herinde er enige om ikke at diskutere hvilket homeautomation som er bedst, da alle har sine egne præferencer, Derfor har jeg selv 4 forskellige biler fordelt på disse mærker: Mercedes, Citroen, VW - de er nemlig bedst til hvert sit specifikke formål :-)
Helt fair med konstruktiv kritik :-) my mistake :-)

Homeseer og Domoticz kan netop heller ikke levere et pænt nutidigt ordentlig kontrolpanel, desværre.

og du har ganske ret :-) gider ikke rode med Ardunio etc. selv om jeg kan og har gjort, det er bare ikke noget jeg gider rode med = tager for meget tid (i min verden ) :-)

Ang. Smarthings og brugerskare, så er der faktisk ved at være en temmelig stor skare og også evt. at kunne få hjælp/inspiration.

ahh, angående biler...hmmm, har kun en ;-) fruen har ikke kørekort og min datter gider ikke tage kørekort, selvom hun bliver 19.
Mvh
Erik M M

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » 11 sep 2019, 21:07

Håber ikke du bliver skuffet med SmartThings, men tjek de har et godt forum hvor folk hjælper hinanden

Off topic:
Jeg synes også at mit Domoticz grafisk er lidt oldschool, men nogen har lavet en opdatering som egentlig er nydelig:
https://www.domoticz.com/wiki/Dashticz_V2

erikmm

Indlæg af erikmm » 11 sep 2019, 21:30

Bri_Jac skrev:
11 sep 2019, 21:07
Off topic:
Jeg synes også at mit Domoticz grafisk er lidt oldschool, men nogen har lavet en opdatering som egentlig er nydelig:
https://www.domoticz.com/wiki/Dashticz_V2
Ser ganske nydelig ud, faktisk noget af det bedste jeg har set, selv fruen sagde det sagtens kunne gå an 😃
Mvh
Erik M M

Besvar