HouseBot?

Til snak omkring Housebot software
Besvar
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

HouseBot?

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Hej.

Det ser ud til, Sola og Z-Command er gået helt i stå.

Så jeg overvejer at anskaffe mig en HouseBot.

Trixor er du stadig glad for din?

Er der andre, som har prøvet HouseBot?

Lad mig høre det hele. :-)
Mvh
Morten
Trixor

Re: HouseBot?

Indlæg af Trixor »

Haaarj igen!

Jahe, jeg har lavet nogle forskellige ændringer til lidt af hvert, men mit drømme setup er jeg stadig langt fra, men det skyldes mest min manglende evner på programmering.

Men i bund og grund spiller det hele da stadig, jeg har dog ikke fundet en server pc, som jeg kan sætte et sted inde i huset, nær mine enheder. Hele min normale server-park står ude i min garage og der er længere end min z-wave controller kan række.

Så lige nu, indtil jeg finder en bedre løsning, bliver mit system ikke styret af housebot, men bare en smoothremote istedet. ( har heller ikke så mange enheder )

Men undersøg lige en protokol der hedder xAP, den er rimelig udbredt efterhånden og rigtig rigtig mange ting begynder at understøtte den. Den fungere både som en action del, og en query del. - Jeg bruger xAP til mine squeezeboxe og til temperatur overvågning af mine servere. Temperaturen kommer så frem på min squeezebox eller display eller hvad jeg ønsker, det er rigtig nice.

Anyways! Jeg står altid bi med hjælp og forslag til Housebot.

Mvh. Dennis
Trixor

Indlæg af Trixor »

Prøver lige igen :)
markf

Indlæg af markf »

Jeg har prøvet HouseBot 3.30.02 (nyeste lige nu)
Det ser ud til der ikke er udviklet særligt på det de sidste par år.
Der mangler support for z-wave klassen MULTI INSTANCE. Så devices som HSM100 / EzMotion 3-i-1 (lys, motion, temp) + batteri, virker ikke.
Så jeg har en HouseBot licens til salg billigt (nypris 300,-)
Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

I sælger den ikke ret godt. ;-)

Jeg tror, jeg peger næsen mod QEES master, og håber, der ikke er alt for lang tid til, den er klar.
Mvh
Morten
Trixor

Indlæg af Trixor »

Osse jeg, men tror jeg vil bygge dem sammen, så Qees master er primær og housebot som sekundær. Og istedet for at bruge z-wave delen i Housebot, bruger jeg en tcp/ip protokol af en art. Men Qees skal lige komme først før jeg kan lave nogle test's.

Grunden til det, er at Housebot er et genialt program til touchscreen's, PDA'er og Smart Phones... Der er ikke andre på marked der understøtter så mange features.

//Dennis
Besvar