Sonos står som offline
Sonos står som offline
Hej,
Jeg har stødt panden mod en mur og kan ikke komme videre. Jeg har fulgt vejledningen til installation af både UPNP og Sonos app'ene på min vera plus og i de "help" forums uden held.
Jeg har først installeret upnp, efterfulgt af sonos. Derefter er jeg så gået ind i den enhed som der er oprettet under mine devices (Sonos'en) og valgt settings. Hvad jeg så kan se på andre guides på nettet, så burde der stå, at patch'en er installeret inde i settings på sonos'en, og jeg skal derfor vælge discover. Men patchen (se billeder) står ikke som installeret og jeg kan ikke "discover" noget.
Det skal lige siges, at mine sonos højtalere er sat op som surround med en playbar og to play 1'er. Så jeg regner med, at jeg bare kan køre dem som en enhed. Jeg har dog også haft forsøgt, at slå surround fra i sonos (mobil appen) så de burde var 3 enkeltstående højtalere, men der fandt jeg heller ikke noget.
Jeg har også prøvet og logge ind i min router, og sætte sonos IP'en ind, men der var heller ikke gevinst.
Hvad går galt, og hvordan løser jeg det?
Håber på lidt hjælp til at få løst problemet.
Jeg har stødt panden mod en mur og kan ikke komme videre. Jeg har fulgt vejledningen til installation af både UPNP og Sonos app'ene på min vera plus og i de "help" forums uden held.
Jeg har først installeret upnp, efterfulgt af sonos. Derefter er jeg så gået ind i den enhed som der er oprettet under mine devices (Sonos'en) og valgt settings. Hvad jeg så kan se på andre guides på nettet, så burde der stå, at patch'en er installeret inde i settings på sonos'en, og jeg skal derfor vælge discover. Men patchen (se billeder) står ikke som installeret og jeg kan ikke "discover" noget.
Det skal lige siges, at mine sonos højtalere er sat op som surround med en playbar og to play 1'er. Så jeg regner med, at jeg bare kan køre dem som en enhed. Jeg har dog også haft forsøgt, at slå surround fra i sonos (mobil appen) så de burde var 3 enkeltstående højtalere, men der fandt jeg heller ikke noget.
Jeg har også prøvet og logge ind i min router, og sætte sonos IP'en ind, men der var heller ikke gevinst.
Hvad går galt, og hvordan løser jeg det?
Håber på lidt hjælp til at få løst problemet.
- Vedhæftede filer
-
- Settings i sonos enheden
- Unavngivet2.jpg (103.49 KiB) Vist 9720 gange
-
- Upnp
- Unavngivet1.jpg (87.55 KiB) Vist 9720 gange
-
- Sonos
- Skærmbillede 2017-11-22 13.41.28.jpg (90.84 KiB) Vist 9720 gange
-
- My app
- Unavngivet.jpg (102.78 KiB) Vist 9720 gange