Modbus og Nilan CTS 602

Fora omkring Homeseer.
levring

Re: Modbus og Nilan CTS 602

Indlæg af levring »

Nu er jeg 100% sikker.. Dog havde jeg også forbundet gnd

Læste min beskrivelse fra tidligere. https://www.zwaves.dk/viewtopic.php?p=15189#p15189

Men personligt gik jeg væk fra denne løsning og over til Arduino+mqtt.. Det fungerer helt perfekt og kan fint placeres tæt på Nilan anlæg så du slipper for lange ledninger..

mlun

Indlæg af mlun »

Tusind tak :D

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Hej Levring
har du et setup du let kan vise? Arduino+mqt?
Ja nu er det snart min tur til et nyt hus, og overvejer kraftig at anskaffe mig ventilation jeg kan koble på mit domoticz setup så jeg er vel næsten tvunget til Nilan

levring

Indlæg af levring »

Bri_Jac skrev:
13 sep 2020, 19:32
har du et setup du let kan vise? Arduino+mqt?
Uha.. det var dagens udfordring.. Var lige ude og kigge på det i teknikskabet. Den har kørt helt uden problemer i mere end et år, og det er ikke veldokumenteret det jeg har lavet.

Men i hovedtræk.. Forbindelsen til Slave (på loftsboksen) er som tidligere nævnt på min gamle løsning. Intet nyt der. Det der er nyt er at jeg nu trækker strøm (12V) ud af Nilan, og konverterer det til 5V.
Dernæst bruger jeg et TTL <-> RS485 board (https://www.banggood.com/3pcs-TTL-to-RS ... 33019.html) som er forbundet til både strøm (5V), Nilan forbindelsen, og ikke mindst NodeMCU ESP8266 (vogt dig for kinesiske efterligninger).

og ja, så er der skrevet noget kode som forbinder ESP8266 til mit wifi (2.4ghz), og sender ændringer op til MQTT server... Dernæst lytter den også på ændringer der måtte ligge på MQTT serveren, og eksekverer dem. Min slam-kode deler jeg gerne hvis du engang skal til at rode med det.

Men som nævnt.. det fungerer virkelig godt, og rigtig stabilt. Den poller data hvert 30. sekund.

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Jeg takker
og naturligvis når jeg kommer så langt, vil jeg da gerne have dine kode, hvis den virker er det jo ikke slam, sikkert bare mindre læsbart :-)

Besvar