Yale Doorman

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
hankai

Yale Doorman

Indlæg af hankai »

Hej,
har lige innst. den nye Yale Doorman til 3 punkts låse og den fungerer ganske udmærket. Har lige skudt ut i tågen og bestillt en Yale z-wave module for at lige se om den kan virke med Doorman.
Det står godt nok ikke noget om z-wave muligheder i Doorman innst. guide, men man kan jo aldrig hvide, måske måske. Har nogen prøvet?
Virker det ikke så er det kun 300,- ud i luften. Synes det var et forsøg verd :wink:
Venlig Hilsen

Kai

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Yale Doorman

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Det lyder spændende. :-)

Jeg kan ikke finde Z-Wave modulet?
Mvh
Morten

hankai

Indlæg af hankai »

Fant min z-wave module på ebay.
Venlig Hilsen

Kai

Larsjo
Geografisk sted: Juelsminde
Kontakt:

Indlæg af Larsjo »

Har du et link til ebay så vi kan se modellen?

hankai

Indlæg af hankai »

http://www.ebay.com/itm/Yale-Lock-Z-Wav ... 7675.l2557

Er meget i tvivl om det her vil virke. Er bla. skeptisk til at den både skal have US og EU freq. :?:
Går det så går det, ikke verdens største investering, men sjovt at experimentere :roll:
Venlig Hilsen

Kai

hankai

Indlæg af hankai »

Nå, men det gik ikke helt som håbet. Modulet er en smule større end "slot" i Doorman så det passet ikke, men så har jeg da et Z-wave eu modul til Yale deadbolt lås hvis jeg skal have såden engang :roll:
Venlig Hilsen

Kai

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen »

Øv.

Men det er et fungerende EU modul?
Mvh
Morten

hankai

Indlæg af hankai »

Ja, det står det på modulet, men jeg har af gode grunde ikke testet den live.
Venlig Hilsen

Kai

Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Indlæg af Bri_Jac »

Kai er den Zwave enhed billigt til salgsom du købte til denne her:
Yale Smart Living Keyless Connected Smart Lock

philips

Indlæg af philips »

[quote="hankai"]Ja, det står det på modulet, men jeg har af gode grunde ikke testet den live.[/quote]

Av, det lyder som min plan.. Jeg har netop købt 3 stk. Yale Doorman MPL i danmark og har planlagt at købe 3 stk. Yale Z-Wave moduler fra UK (http://www.yale.co.uk/en/yale/couk/prod ... e-Module-/).

Det lyder som om du har afprøvet netop dette og fundet at UK modulet ikke fysisk passer i den danske Yalo Doorman lås?

Kan jeg få dig til at måle modulet igennem med en skydelære og taget et par billeder? En ting der bare totalt mangler på nettet omkring Yales produkter er målfaste tegninger.

Hvis modulet er for stort, er der i dine øjne mulighed for at modificere det så vi kan få det til at passe alligevel? Jeg tænker PINOUT på UK vs. DK må være nogenlunde det samme, dvs. at eneste forskel er plastikkassen?

Spændende..

Baggrund:
Slide 6 på http://mpc.assaabloy.com/yalefile//Fetc ... 27094&dl=1 viser at UK z-wave modul skal isættes på en anden måde end på danske Yale (der kun har keyfob og Verisure modul).. men jeg håbede at plastik kassen var samme størrelse.

Brugeravatar
dan.nielsen

Indlæg af dan.nielsen »

Er meget spændt på at vide om nogen har fået "YALE Doorman V2" til at virke med Z-wave? :)

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

[quote="dan.nielsen"]Er meget spændt på at vide om nogen har fået "YALE Doorman V2" til at virke med Z-wave? :)[/quote]
Det kommer ikke til at ske, Yale har vist en eksklusiv aftale med Verisure og så kommer der ingen zwave mulighed for 3parts.
Men måske hvis der kommer konkurrence fra andre såsom mylock 101, kan det jo være at konkurrencen tvinger dem ud af busken

Brugeravatar
dan.nielsen

Indlæg af dan.nielsen »

Har set 3. Parts zwave modul på nettet, som beskrevet i denne tråd. Så der var en der skrev det virkede men ville gerne have det bekræftet.

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac »

[quote="dan.nielsen"]Har set 3. Parts zwave modul på nettet, som beskrevet i denne tråd. Så der var en der skrev det virkede men ville gerne have det bekræftet.[/quote]
Ja jeg ved der er flere som drømmer om dette... Det som virker med Zwave er at købe en yale dørlås i UK, og ombygge dette setup så det virker i din danske dør og ikke en Engelsk. Jeg har læst om en Svensker som gjorde dette (kan ikke lige finde dette link) - men det var ikke let, for så var der jo flere andre om "bare" gjorde dette og det ville være let at finde DIY guides på nettet

Der er jo en årsag til at Yale IKKE vil give kunderne denne mulighed, nemlig Verisure har en ekslusiv aftale med Yale (Og Aptus som er ejet af Assa Abloy = Yale) :-(
Hvis jeg kunne hacke Yale lortet ville jeg lave en løsning via wifi eller kabel Ethernet

http://zwaves.dk/forum/viewtopic.php?f= ... =15#p11572

https://forum.m.nu/post28791.html

Der er måske mulighed ved at tjekke Verisure hjemmesiden med dette script. Kender dog ikke til status på det
https://github.com/persandstrom/python-verisure

Sithari

Indlæg af Sithari »

Jeg kan bekræfte at Z Wave Module 2 IKKE virker til Yale Doorman V2N.

Min Z Wave Module 2 skal nu sendes tilbage.

Det er ret så irriterende at Yale holder det hele lukket. Nu er jeg begrænset til at bruge deres produkter.

Jeg har deres Yale Smart Living Hub og deres module. Men jeg vil helst være fri for det. Deres app ligner noget katten har slæbt hjem.

Besvar