Neo Coolcam water sensor

En beskrivelse af jeres setup og erfaringer
Besvar
Brugeravatar
Bri_Jac
Geografisk sted: Bunkeflostrand

Neo Coolcam water sensor

Indlæg af Bri_Jac » ons aug 01, 2018 8:50 pm

så ankom min Neo Coolcam vandsensor
Den vedhæftede fil neo_coolcam_water_sensor_01.jpg er ikke længere tilgængelig
Vedhæftede filer
neo_coolcam_water_sensor_01.jpg
neo_coolcam_water_sensor_01.jpg (78.79 KiB) Vist 1960 gange

Brugeravatar
Bri_Jac

Re: Neo Coolcam water sensor

Indlæg af Bri_Jac » ons aug 01, 2018 9:15 pm

neo_coolcam_water_sensor_02.jpg
neo_coolcam_water_sensor_02.jpg (64.82 KiB) Vist 1958 gange

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » ons aug 01, 2018 9:15 pm

neo_coolcam_water_sensor_03.jpg
neo_coolcam_water_sensor_03.jpg (87.12 KiB) Vist 1958 gange

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » ons aug 01, 2018 10:08 pm

Det var ret let at få den includeret i Domoticz, jeg gik ind i openzwave control panel,vælg include,
fjernede det papir der var ved + polen på CR2 batteriet, og trykkede 5 gange hurtigt på den lille sorte switch, og så blev den inkluderet
NOTE: Inclusion skal laves inden for de første 20sekunder NEO coolcam har fået batterispænding. da den bagefter ikke længere er i inclusion mode

lurendrejer

Indlæg af lurendrejer » tors aug 02, 2018 8:45 am

Hejsa, jeg har før kigget på coolcam, deres priser er næsten spiselige (jeg synes simpelthen at z-wave udstyr er for dyrt)

Hvad skal den bruges til? Jeg ville nok være bekymret over at smide en kina-dims i spa-badet for at dæmpe lyset automatisk :)

Jeg spørger fordi jeg selv har overvejet noget lignende, efter en oversvømmelse fra et akvarie.

/Mobil

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » tors aug 02, 2018 2:05 pm

Ja jeg synes også Zwave enheder er rasende dyre - og købte kun dette Coolcam for at prøve noget billigere Zwave udstyr...

Den skal bruges i vores køkken, i køkkenskabet ved gulvafløbet, da jeg har oplevet 2 gange (på 3 år) at selve afløbet var løbet over, og der kom lidt vand på gulvet før jeg opdagede det.
Ja jeg har også et forbehold til Kina varer og kvalitet. Og havde egentligt stærkt overvejet selv at lave noget baseret på mysensors og rustfrit sytråd på tape (Men har haft fokuseret på ombygning af huset)
Som jeg kan forstå så sender den en opdatering hvert 12 time (for hvert 43.200 sekunder) så længde det er korrekt så vil den vises om en "aktiv" device i Domoticz, så hvis den ikke sender opdatering er den løbet tør for batteri (ved ikke om jeg kan stole på den batteri kapacitet der er udsendes fra sensoren viser korrekt angivelse)
Batteriet er et CR2, det har jeg ikke set før, det er et lidt tykt batteri der giver 3 Volt.

Brugeravatar
Bri_Jac

Indlæg af Bri_Jac » søn aug 12, 2018 5:25 pm

Så fik jeg monteret Neo coolcam water sensor
som det ses har jernrøret rust, og der er ir på kobbervandrørene, så jeg kan antage at der også før jeg købte huset har været opstigende vand fra afløbet.
Men jeg har banket et gråt afløbsrør ned i jernrøret og det sidder meget fast. før denne forbedring var der bare en sort gummi prop der lå løst ovenpå jernrøret
neo_monteret.png
neo_monteret.png (158.09 KiB) Vist 1795 gange
Neo_sensor.png
Neo_sensor.png (325.14 KiB) Vist 1795 gange

Besvar