Our website shows online advertisements to our visitors to cover the cost of hosting.

Please, consider supporting us by deactivating our Web in your Ad Blocker. !!!
    How to disable AdBlock

DISABLE YOUR ADBLOCKER ON OUR WEB TO ENJOY THE CONTENT
1.- Press the adblocker icon.
2.- Select "Do not act on pages of this domain" (or similar).
You can also press the "Activated on this site" or "Pause adblocker" button.
3.- Press the "Refresh" button of your browser to see the content you want to view.

Hvilket home automation system kan håndtere ZHC5010 og ZigBee pærer (inkl. dæmpning og scener)?

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave

lurendrejer

Re: Hvilket home automation system kan håndtere ZHC5010 og ZigBee pærer (inkl. dæmpning og scener)?

Indlæg af lurendrejer » 09 jun 2019, 07:33

Nu fik jeg så lavet noget 10% +/- dim ved hold, meeen - jeg kommer til at vende tilbage til mit statiske 100% og x% defineret pr lampe/rum igen.

Der er to ting galt med det relative dim:
1) Det kræver en del opsætning.
2) Vigtigst af alt, min OCD springer i luften - jeg vil meget hellere have at en lampe har et pre-set dim-level.

pandaym

Re: Hvilket home automation system kan håndtere ZHC5010 og ZigBee pærer (inkl. dæmpning og scener)?

Indlæg af pandaym » 09 jun 2019, 12:11

Hehe :) Mit OCD eksploderer over ikke at kunne bruge sådan noget som ZHC5010 fuldt ud, på tværs af platforme. Får jeg det ikke op at køre helt som tiltænkt, så ryger de på DBA, hele flokken ;)

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » 09 jun 2019, 13:08

Hmmm så kan det her gå hen at blive en dyr hobby. :-)

Men du lyder som en Homesser bruger.
Mvh
Morten

lurendrejer

Indlæg af lurendrejer » 09 jun 2019, 17:03

pandaym skrev:
09 jun 2019, 12:11
Hehe :) Mit OCD eksploderer over ikke at kunne bruge sådan noget som ZHC5010 fuldt ud, på tværs af platforme. Får jeg det ikke op at køre helt som tiltænkt, så ryger de på DBA, hele flokken ;)
Zhc har omkring et par millioner mulige kombinationer for opsætning, muligvis mere. Du får intet andet som tilbyder det samme. :)

pandaym

Indlæg af pandaym » 09 jun 2019, 21:10

lurendrejer skrev:
09 jun 2019, 17:03
pandaym skrev:
09 jun 2019, 12:11
Zhc har omkring et par millioner mulige kombinationer for opsætning, muligvis mere. Du får intet andet som tilbyder det samme. :)
Sandt, og så alligevel sidder jeg med en Hue Dimmer Switch som fungerer langt bedre, koster langt mindre og er langt nemmere at integrere. Overvejer at trække en flok kabler ned til hver af mine kontakter, og så bare have en klynge Hue Dimmer switche sammen hvor jeg lodder ledningerne på lokalt.

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » 10 jun 2019, 00:27

Eller du kunne købe Matrix D og en LED pære, hvis du ikke bruger farverne i Hue.

Jeg har brugt ZHC5010 med Hue via mine dim stadier i en del år. Det virker godt i dagligdagen her. Min OCD er vist som lurendrejers.

Alle de "tilpasset fjernbetjening" setup, jeg har haft ved fuga gennem årene er væk igen. Logic-home har lavet det første, jeg er tilfreds med.
Mvh
Morten

lurendrejer

Indlæg af lurendrejer » 10 jun 2019, 06:38

Eller en dimmy.

Personligt kunne jeg slet ikke leve uden de fire knapper som zhc tilbyder.
Jeg kan styre alt lys i et rum, fra kontakten ved døren. Det er vigtigt for mig.

Det foregår primært via z-wave association og Ikea pærer i loftet.

lurendrejer

Indlæg af lurendrejer » 10 jun 2019, 08:18

Jeg har vist misset din første post lidt, men:
Homeseer med ikea gateway integration, kan ikke lave start/stop -dim, som du efterspørger. Det kan JowiHue alternativet måske.
Jeg kan godt skifte farve, etc. på mine ikea-pærer uden de tænder - det er noget som Homey ikke kunne. Det du beskriver som en række events der kører i serie og laver bøvl. Som det ser ud nu kan jeg have varmt/koldt lys-skift, uden at pærene tænder.

lurendrejer

Indlæg af lurendrejer » 10 jun 2019, 10:04

Tilmed, det kunne være at den bedste løsning for dig var domitech pærer. Jeg har selv en skid-stak af dem, de understøtter multilevel up/down og set. Så får du verdens blødeste dim i hele verden :)

Besvar