230V PIR -> Z-wave, how to?

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
Besvar
3Cubed

230V PIR -> Z-wave, how to?

Indlæg af 3Cubed » søn okt 21, 2018 3:31 am

Har behov for at få output signalet fra en 230V PIR, til at give input til et Z-wave smarthome system.

PIR'en skal helst supportere at virke i to scenarier:

Om natten: Fra Solnedgang til opgang står 6 LED lamper med dæmpbare GU10 lyskilder på meget lav lysstyrke.
Når PIR'en bliver aktiveret skal de 6 lamper skrues op på en kraftigere lysstyrke.
Om dagen: Når vi ikke er hjemme, skal den aktivere en push notifikation (men kun hvis den aktiveres sammen andre sensorer)

Det kunne være fint at kunne tage output fra 230V PIR'en til indgangen på dimmeren, der styrere de 6 LED lyskilder, men det at PIR output minimum er 15 eller 30 sekunder vil sikkert få lyset til at dæmpe op og ned og Jeg ved ikke om man kan vælge at signal på input ikke skal tænde lyset på output, men måske kan en fortælle lidt om hvor hardwired jeres egne dimmer moduler er!

Anyway, på grund af ovenstående, overvejer/forventer jeg at løsningen kan være at føre outputtet fra PIR'en til indgangen på fx en Fibrao FIBEFGS-213 on/off modul. Dette skal sådan set kun fungere som en oversætter fra dumt 230V PIR til Z-Wave PIR. Vil dette virke? Hvordan reagere de forskellige ON/OFF moduler på lange tryk på input siden?

Til info findes der ikke en diskret sort/mørkegrå PIR til indbygning i udendærs væg, med Z-Wave teknologi, derfor behovet for ovenstående. :-)

Ser frem til at modtage Jeres input, på forhånd tak for hjælpen.

/Kasper

superwerder

Re: 230V PIR -> Z-wave, how to?

Indlæg af superwerder » søn okt 21, 2018 7:32 am

Det fungerer fint. Du skal bare sætte piren til s2 i din zwave dimmer (fibaro). Derfra kan du styre hvad du vil fra din controller. Den tænder ikke lampen. Det er kun s1 der gør.
mvh superwerder

Homeseer bruger

majbom

Indlæg af majbom » søn okt 21, 2018 1:14 pm

superwerder skrev:Det fungerer fint. Du skal bare sætte piren til s2 i din zwave dimmer (fibaro). Derfra kan du styre hvad du vil fra din controller. Den tænder ikke lampen. Det er kun s1 der gør.
Sådan har jeg også gjort. Mit udelys tænder på 40% 1 time før solnedgang og slukker til midnat. Tænder igen kl. 6 eller en time før solopgang. På alle tidspunkter kan pir'en tænde lyset på 100% vha S2 I fibaroen.

3Cubed

Indlæg af 3Cubed » man okt 22, 2018 9:49 am

Super fedt, tak for hjælpen. :-) Der sparrede I mig lige noget der ligner en plovmand.

Besvar