Z-wave.me UZB stick firmware

Her kan stilles spørgsmål omkring Z-wave
Besvar
ttn

Z-wave.me UZB stick firmware

Indlæg af ttn » fre aug 10, 2018 11:46 pm

Halløjsa

Måske nogen herinde har lidt erfaring med firmware opdatering af en Z-wave.me UZB USB stick.

Jeg kan se på Z-wave.me's hjemmeside: https://z-wave.me/support/uzbrazberry-firmwares/ At der jævnligt kommer nye firmware til deres Z.-wave controllers. SDK versionen på min UZB er ved at være lidt bagud.

Er der nogen af jer der har:

1. Prøvet at opgradere firmwaren på en z-wave.me UZB controller

2. Ved om det kan give problemer med ens controller software. I mit tilfælde bruger jeg Domoticz.

/Thomas

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Re: Z-wave.me UZB stick firmware

Indlæg af Morten H. Nielsen » lør aug 11, 2018 6:46 am

Jeg opdaterede mine på et tidspunkt. Det gav problemer med Hommeseer et stykke tid, til de fik opdateret. Så vidt jeg husker, var det backup funktionen, der stoppede med at virke.

Det er nok ret vigtigt at sikre sig, den nye version virker ordentligt med masteren før update.
Mvh
Morten

ttn

Indlæg af ttn » lør aug 11, 2018 9:39 am

Hej Morten

Det giver meget god mening. Kan du huske hvordan du gjorde?

Virker som om man skal installere deres Z-way software. Problemet er bare at den version som er til Windows er tilbage fra 2017 og er noget bagud i forhold til Linux versionerne.

/Thomas

Morten H. Nielsen
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten H. Nielsen » lør aug 11, 2018 7:31 pm

Jeg mener, jeg brugte deres software og nettet røg af det. Jeg har to sticks så jeg lavede backup til den anden først. (Det giver så ikke mening, hvis det var den funktion , der røg. Men det er sådan jeg husker det. :-) Det er desværre længe siden.)
Mvh
Morten

Besvar